Donderdag 6 april 2017 Raket Oudere Kind

Tijdens de inloop vanmorgen werd er heel hard gewerkt. Niet aan SmartGames dit keer, maar aan de bordjes voor de uitdaging van vorige week. Het was zover.. Vandaag moesten de bordjes voor de dieren uit de IJstijd klaar zijn.

In dit stukje willen we vandaag specifiek vertellen hoe we hier aangewerkt hebben.

Zoals u vorige week heeft kunnen lezen was het deze keer niet de bedoeling dat de leerlingen een presentatie voor de klas zouden geven. Deze keer hebben we alle dieren opgehangen op de gang. De leerlingen hebben hun bordjes erbij gehangen. Zo hadden we ons eigen museum gecreëerd.
Voor het bezoek in tweetallen aan ons eigen museum hebben we eerst een checklist gemaakt. Met elkaar hebben we bedacht waar de bordjes aan moesten voldoen om over ‘een goed bordje’ te kunnen spreken.
De checklist hebben we samengesteld en gewapend met deze checklist zijn de tweetallen ons museum ingegaan.

Naast het opdoen van informatie over elk dier, bekeken ze ook de bordjes aan de hand van de checklist. Vervolgens gaven ze feedback op een post it die ze bij de bordjes plakten.

Hoe serieus de leerlingen te werk gingen kun je zien op het filmpje wat we op Facebook plaatsten.

https://www.facebook.com/plusklasderaket/videos/vb.684192504968043/1273148752739079/?type=2&theater

Natuurlijk gaat het er bij een uitdaging altijd om; wat heb je zelf geleerd en ben je tevreden over je werk?

Daarom kregen de leerlingen na het museumbezoek de tijd om de feedback die ze gekregen hadden te lezen en erover na te denken. Vervolgens vulden ze de checklist in over hun eigen bordje en beschreven ze of ze tevreden waren over hun eigen werk.

Een mooi moment van evalueren en leren van eigen werk.

 

Let op! Volgende week is er geen Raket ivm Paasvieringen op de eigen school.

We zien de leerlingen weer op 20 april. Vrolijk Pasen!