Donderdag 20 juni Raket oudere kind

Vanmorgen hebben we hard gewerkt aan een nieuwe hogere orde denkopdracht. We gaan de komende weken aan de slag met een opdracht waarbij we als reisleider een programma voor een wereldreis samenstellen. In tweetallen maken we een lijst met 10 steden die we gaan bezoeken in 30 dagen. We maken een reisplanning en een planning voor de activiteiten die we gaan ondernemen. Daarbij houden we rekening met factoren als: milieuvriendelijk reizen, wie is onze doelgroep en waar gaan we overnachten (en hoe duur wordt dat?). Vandaag werkten we heel goed samen in tweetallen. Het leukste was dat bij ieder team vanzelf een bepaald thema ontstond voor de reis, bijv: onbekende eilanden, alle continenten bezoeken of een thema-reis voor zeer vermogende mensen met overnachtingen in sterrenhotels. De komende weken gaan we hard aan het werk om onze reisgids af te maken.

Bram was afgelopen week jarig en trakteerde lekkere lolly’s, gefeliciteerd Bram! Ik Benjamin vierde afgelopen week zijn verjaardag, van harte gefeliciteerd!

Tijdens Rakettijd werkten we weer aan onze eigen doelen:

Ayoub, Koen en Tim werkten via Languagenut aan een aantal nieuwe woordjes in het Duits en Engels. Iedere week maken ze een aantal oefeningen en breiden ze hun woordenschat uit.

Thijmen en Luca werkten in hun boek over ‘leren leren’. Vandaag maakten ze een lesplanning van hun ideale lesdag, met daarin lessen van beroemde youtubers en bekende wetenschappers. Ook bedachten ze bij iedere lesactiviteit een leerdoel.

Sem werkte verder aan zijn escape room. Het wordt een hele puzzel voor deelnemers om uit deze escape room te ontsnappen, Sem maakt er een mooie uitdaging van waarbij je goed moet (door)denken!

Famke en Bram deden een aantal kapla-uitdagingen en maakten de opdracht voor zichzelf uitdagender door als doel te stellen een bepaald gebouw te bouwen met maximaal 25 kapla-plankjes.

Tjeerd en Benjamin werkten aan hun boek. Ze zijn hier al een tijdje mee bezig en de juf kijkt met hen hoe ze hun boek kunnen indelen, plaatjes kunnen toevoegen en ook oog hebben voor spelling en interpunctie.

Nooya rondde vandaag (samen met Famke) haar project over architectuur af en samen presenteerden ze de resultaten; goed gedaan meiden! Nooya zoekt nu naar een nieuwe opdracht voor rakettijd. Misschien gaat we wel starten met online noten leren lezen. Volgende week hakt ze de knoop door!

Lennard is aan het werk aan een nieuwe thema-poster van Eduforce: hij ontwerpt zijn eigen droomhuis en werkt hier zelfstandig aan. Samen met de juf kijkt hij iedere week wat het nieuwe doel van de les is.

Volgende week gaan we beneden in het gebouw van De Hoeksteen (Restaurant De Theetuin) iets lekkers eten en drinken. Nans van De Theetuin zal ons dan ook vertellen wat daar precies allemaal gebeurt en waarom dat restaurant er is. We hebben er veel zin in!